Català  |  Español  |  English
Institut Joan Ramis: Museu Virtual

IES Joan Ramis i Ramis de Maó Conselleria d'Innovació, Interior i Justícia - Govern de les Illes Balears

Instruments científics

• Model:

• Núm. de sèrie:

• Descripció:
    Es tracta d'una doble bomba impelent, igual, en petit tamany, a les que s’empraven per elevar l'aigua, lluitar contra els incendis i possibilitar, com a peça essencial, els òrgans hidràulics. Posseeix dos èmbols de simple efecte, amb una càmera central d'aire (que no hi és). Les dues prenien aigua del dipòsit, l'aigua passava a la càmera central -que té per objecte unificar la sortida de l'aigua i fer que el doll sigui continu-, d'on sortia per una mànega de cuir tan llarga com fos necessària (en alguns models didàctics era un tub de vidre acabat en un tub gairebé capil·lar). L'aigua sortia amb gran pressió a causa de l'aire acumulat més l'aigua que s’anava introduint. Els èmbols es mouen per una palanca bifurcada en els seus extrems i es pot posar un pal transversal perquè la puguin accionar diverses persones. Aquesta palanca fa pujar un èmbol quan baixa l'altre. Els èmbols han de tenir una vareta que entri en un anell fix perquè no s'inclini per la corba que descriuen els punts d'unió amb la palanca. Les vàlvules també han de portar un topall per no elevar-se més del necessari. Aquest aparell es col·locava sobre unes rodes per permetre el desplaçament al lloc necessari.
  • Ubicació:
    IES Joan Ramis i Ramis
  • Comentaris:
    Semblant a la bomba d'incendis de la pàgina 385 del catàleg de Max Kohl núm 5.
  • Data d’ingrés:
    1912-13